Niestety twoja wersja przeglądarki jest bardzo stara i nie potrafi poprawnie wyświetlić naszej strony.

Chcesz się szybko skontaktować? 999000998

Nowa metoda kodowania H264/MPEG-4 SVC na rynku usług wideokonferencyjnych.

31 stycznia 2019, Autor: Krzysztof Jaworski
Transmisja wideo jest aktualnie mocno skompresowana. Powodem jest potrzeba oszczędności przepustowości, odporność na dodatkową utratę informacji. Dokładniej Transmisja wideo jest aktualnie mocno skompresowana. Wynika to z potrzeby oszczędności przepustowości oraz odporności na dodatkową utratę informacji. Dokładniej, wszystkie nowoczesne techniki kompresji wideo są predykcyjne, co oznacza, że ​​większość ramek jest skompresowana lub zakodowana przy użyciu informacji z wcześniej zakodowanych ramek. W związku z tym strata będzie miała wpływ nie tylko na bieżącą klatkę, ale także na kolejne klatki. Utrata pakietów ma zatem zauważalny wpływ na jakość wideo.
encoding-1.jpg

Forward Error Correction and Retransmission

ednym z mechanizmów, które zmniejszają ilość utraconych danych jest Forward Error Correction (FEC), który powiela informacje w kilku pakietach, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo ich dostarczenia. Jego wadą natomiast jest to, że zwiększa on rozmiar już dużego strumienia wideo, wypełniając go informacją, która może nigdy nie być wymagana. Co gorsza, w wielu przypadkach utrata pakietów jest spowodowana zatorami, zaś niepotrzebne wysyłanie dodatkowych danych zwiększa zatłoczenie, a tym samym utratę pakietów. Aby przezwyciężyć to niedociągnięcie, retransmisja konkretnych informacji może być dokonywana tylko na żądanie. Gwarantuje to, że tylko pakiety utracone w transmisji są przesyłane więcej niż raz. Jednak retransmisja powoduje opóźnienie w obie strony, aby odzyskać utracony pakiet.

Aplikacje do przesyłania strumieniowego i dużych opóźnień
Niektóre aplikacje wideo, takie jak transmisja w jedną stronę, mogą pomieścić opóźnienie. Gdy widz ogląda strumień, nie ma interaktywności z osobą zdalną. Jeśli więc pojawi się dodatkowe opóźnienie, nigdy nie zostanie zauważone przez widza strumienia. W takich przypadkach można uzyskać skuteczną odporność na błędy, buforując strumień wideo przed odtworzeniem go. Ten bufor pomaga w normalizowaniu odtwarzania wideo, które może być realizowane przez różne warunki sieciowe. W wyniku tego bufora odtwarzania, po napotkaniu utraconych pakietów, można wysłać żądanie retransmisji, a utracone informacje można odzyskać przed odtwarzaniem. Dlatego, biorąc pod uwagę tolerancję opóźnienia w transmisji strumieniowej w jedną stronę, retransmisja może być skutecznym środkiem do obsługi utraty pakietów.


Aplikacje interaktywne i o małym opóźnieniu
ysokie opóźnienie nie może być tolerowane w interaktywnych aplikacjach wideo. Gdy interaktywne sesje wideo napotykają duże opóźnienie, uczestnicy doświadczają długich okresów czasu między końcem wypowiadanego słowa a odpowiedzią. To sprawia, że ​​rozmowa wydaje się bardzo nienaturalna. Aby zachować interaktywność, odtwarzanie musi rozpocząć się natychmiast po odebraniu i dekodowaniu strumienia wideo. Kiedy dekoder napotka zgubiony pakiet, żąda retransmisji, a następnie staje w obliczu dwóch równorzędnych opcji - może albo wstrzymać odtwarzanie, albo wyświetlić poważnie zdegradowane (lub "uszkodzone") obrazy do momentu otrzymania brakujących informacji. Tradycyjne aplikacje do wideokonferencji wykazują te rozpraszające zachowania w obecności utraty pakietów lub w inny sposób cofają się do wprowadzenia opóźnienia.

Używanie skalowalnego kodowania wideo
Vidyo był pionierem w użyciu interaktywnych aplikacji wideo w skalowalnym kodowaniu Vidyo (SVC) i posiada wiele patentów na jego wykorzystanie. Vidyo wykorzystuje wyjątkowe właściwości skalowalnego kodowania wideo, aby zapewnić potężną odporność na błędy i przezwyciężyć utratę pakietów, jednocześnie minimalizując wpływ zarówno na interaktywność, jak i jakość wideo. Skalowalne kodowanie wideo działa poprzez kodowanie strumienia wynikowego wideo w szeregu warstw z warstwą bazową i co najmniej jedną warstwą wzbogacającą. Każda warstwa zwiększa wideo, dodając rozdzielczość przestrzenną i liczbę klatek na sekundę do warstwy bazowej, co daje film o wyższej jakości. Ta informacja o warstwach wideo, w połączeniu z inteligentnym serwerem w środku, może dynamicznie dostosować rozdzielczość i szybkość klatek w optymalnym strumieniu wideo dla aktualnych warunków sieci.

Inną ważną różnicą między SVC i tradycyjnym kodowaniem wideo jest zależność w zakodowanym strumieniu wideo. W tradycyjnym kodowaniu ramka jest odwzorowaniem poprzedniej, będącej jej wzorcem, podczas gdy w skalowalnym kodowaniu wideo można zastosować bardziej wyrafinowaną strukturę predykcyjną, a ramki można przewidzieć z innych ramek z różnych punktów czasowych lub o różnych rozdzielczościach. Powoduje to, że cały strumień wideo jest znacznie mniej podatny na zerwanie obrazu po napotkaniu utraty pakietów. Te cechy SVC są wykorzystywane przez opatentowaną technologię Vidyo w celu rozwiązania problemu utraty pakietów.

encoding-2.jpg

Testowanie odporności na awarie
Jak więc porównać różne platformy, które uznane są jako odporne na błędy? Kluczem jest przeprowadzenie jakościowej oceny wideo w różnych warunkach sieci. Musisz mieć pewność, że użytkownicy nadal mogą się swobodnie komunikować, nawet w przypadku złych warunków sieciowych, które mogą napotkać w rzeczywistych sieciach.

Podczas testowania interaktywnego systemu komunikacji wideo pod kątem odporności na awarie ważne jest zwrócenie uwagi na wszystkie czynniki wpływające na użyteczność systemu. Zamrożenia i złamane obrazy są stosunkowo proste do zaobserwowania i zwykle przyciągają najwięcej uwagi. Opóźnienie, które jest tak samo destrukcyjne, jest czasami pomijane, co może prowadzić do niedokładnych wniosków. Innymi słowy, po prostu odtworzenie pętli wideo w wywołaniu nie zapewni dokładnej oceny doświadczenia użytkownika. Najlepszym sposobem, aby upewnić się, że przeprowadzasz dokładny i kompletny test, jest przeprowadzenie przez użytkowników interaktywnej dyskusji przy wprowadzeniu złych warunków sieci. To szybko podkreśli każde opóźnienie, które może zostać wprowadzone przez mechanizmy korekty błędów.

Wniosek
Obecnie nasz świat staje się coraz bardziej mobilny, mamy potrzebę prowadzenia biznesu z dowolnego miejsca, nienależnie od dostępnej technologii. Kompresja z wykorzystaniem sprawdzonej metody kodowania, dostępnej m.in. w usłudze Netia Video Anywhere, znosi bariery technologiczne, ograniczenia wąskiego gardła internetu, dostarczając najwyższą jakość komunikacji wideo.

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych rozwiązaniach?

Skontaktuj się z naszym doradcą

Umów kontakt

Uzyskaj fachową poradę naszych doradców, którzy dopasują ofertę do potrzeb Twojej firmy

×
Zgody dla formularzy
Zgody marketingowe
Zwiń
* zgoda obowiązkowa
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wycofania każdej z powyższych zgód, ale cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Netia S.A. z siedzibą przy ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa, która współadministruje Twoimi danymi z innymi spółkami Grupy Netia S.A.: Internetia sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa, TK Telekom spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Kijowskiej 10/12A, 03-743 Warszawa, zwanymi dalej „Współadministratorami”.

Pełna informacja o Administratorze Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach znajduje się tutaj: Polityka Prywatności

Czego możesz oczekiwać od rozmowy z konsultantem?

1
Ustalimy dostępność naszych usług w Twojej lokalizacji
2
Poznamy dokładnie potrzeby Twojej firmy
3
Zaproponujemy rozwiązania i rekomendacje specjalnie dla Ciebie

Może Cię również zainteresować...

         

Komentarze
Skip Navigation Links.
Choose your language
×

Umów kontakt

Uzyskaj fachową poradę naszych doradców, którzy dopasują ofertę do potrzeb Twojej firmy

×
Zgody dla formularzy
Zgody marketingowe
Zwiń
* zgoda obowiązkowa
W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wycofania każdej z powyższych zgód, ale cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Netia S.A. z siedzibą przy ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa, która współadministruje Twoimi danymi z innymi spółkami Grupy Netia S.A.: Internetia sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa, TK Telekom spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Kijowskiej 10/12A, 03-743 Warszawa, zwanymi dalej „Współadministratorami”.

Pełna informacja o Administratorze Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach znajduje się tutaj: Polityka Prywatności

Czego możesz oczekiwać od rozmowy z konsultantem?

1
Ustalimy dostępność naszych usług w Twojej lokalizacji
2
Poznamy dokładnie potrzeby Twojej firmy
3
Zaproponujemy rozwiązania i rekomendacje specjalnie dla Ciebie